joi, 23 octombrie 2014

Legislația pe înțelesul tuturor: raportare locuri vacante și ocupate într-o companie

Potrivit legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, angajatorii au obligaţia să comunice agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază îşi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de muncă vacante. HG nr. 174 din 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 definește locurile de muncă vacante ca fiind cele devenite disponibile ca urmare a încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, precum şi locurile de muncă nou-create. 

Termenul de comunicare a locurilor vacante se împlineşte la sfârşitul celei de a 5-a zile lucrătoare, ora 24,00, din perioada de 5 zile lucrătoare de la vacantarea locului de muncă. 

Perioada respectivă se calculează începând cu data vacantării, respectiv creării locului de muncă, în situaţia în care această dată nu este declarată zi nelucrătoare, sau cu prima zi lucrătoare, în situaţia în care vacantarea locului de muncă s-a realizat într-o zi declarată nelucrătoare.

Și locurile de muncă ocupate se raportează către aceleași instituții publice. Termenul de raportare se împlineşte la sfârşitul primei zile lucrătoare, ora 24,00, următoare datei în care s-a ocupat locul de muncă în condiţiile legii.

Raportarile locurilor vacante şi ale celor ocupate se vor face pe suport hârtie sau în format electronic, conform formularelor prevăzute in normele metodologice. Prin format electronic se înţelege suport magnetic, e-mail ori serviciul on-line pentru comunicarea locurilor de muncă vacante sau ocuparea acestora oferit de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

Nedepunerea raportărilor se sanctionează cu amenda 3.000-5.000 lei.


Dana Ionescu este Legal Manager la Adecco România



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu