Potrivit
legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea
ocupării forţei de muncă, angajatorii au obligaţia să comunice agenţiilor
pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
în a căror rază îşi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de muncă
vacante. HG nr. 174 din 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 76/2002 definește
locurile de muncă vacante ca fiind cele devenite disponibile ca urmare a
încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, precum şi locurile de muncă
nou-create.
Termenul de comunicare a locurilor vacante se împlineşte la
sfârşitul celei de a 5-a zile lucrătoare, ora 24,00, din perioada de 5
zile lucrătoare de la vacantarea locului de muncă.
Perioada respectivă se
calculează începând cu data vacantării, respectiv creării locului de muncă, în
situaţia în care această dată nu este declarată zi nelucrătoare, sau cu prima
zi lucrătoare, în situaţia în care vacantarea locului de muncă s-a realizat
într-o zi declarată nelucrătoare.
Și
locurile de muncă ocupate se raportează către aceleași instituții
publice. Termenul de raportare se împlineşte la sfârşitul primei zile
lucrătoare, ora 24,00, următoare datei în care s-a ocupat locul de muncă în
condiţiile legii.
Raportarile
locurilor vacante şi ale celor ocupate se vor face pe suport hârtie sau în
format electronic, conform formularelor prevăzute in normele metodologice. Prin
format electronic se înţelege suport magnetic, e-mail ori serviciul on-line
pentru comunicarea locurilor de muncă vacante sau ocuparea acestora oferit de
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Nedepunerea raportărilor se sanctionează cu amenda 3.000-5.000 lei.
Dana Ionescu este Legal Manager la Adecco România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu